Presentations dags?

Det är på tiden att jag försöker mig på en presentation så att ni få en uppfattning vem som sitter bakom denna datorskärm och skriver!

Mathilda är namnet, snart 21 år. Född och uppvuxen i Kallinge. Har två äldre storebröder samt mamma och pappa. Familjen är nu utspriden över hela Sverige, och det är väl tur. Då kommer facebook till sin rätta användning. I alla fall, efter studenten valde  jag att satsa på Växjö och började plugga till sjuksköterska. Ett underbart ställe som jag alltid kommer se som hemma, en dag ska jag flytta tillbaka men då ska det passa ihop med det liv jag har då.  Sagt och gjort, två månader senare satt jag i Kallinge igen, dit jag inte ville. Men ibland blir saker och ting inte som man har planerat.

Nu vid 21 års ålder (om några dagar) bor jag i en underbar lägenhet, i Karlskrona. Läser till sjuksköterska på BTH, fristående kursen mat och missbruk i Kristianstad och sedan läser jag bla, Rättskunskap, Histora A, Filosofi A och B, Samhälle B och Svenska C. Drömmer  om en polisutbildning någon gång i framtiden.  Först siktar jag på nu:et. alltså att bli en utmärkt sjuksköterska. Vid sidan om studierna lägger jag oerhört mycket tid på min träning som innehåller allt ifrån, fotboll, gym, simning och kickboxning. Det viktigaste av allt,  får inte glömma bort min schäferblandning Sallie.

Jag är en glad, sprallig, envis, målmedveten och fruktansvärt "egen". Då jag gör saker som ingen annan gör!






Kommentarer
Postat av: Karla Blum Fagerström

Välkommen till bloggvärlden! Ser fram emot att följa din blogg!

2011-02-13 @ 22:15:23
URL: http://possibly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0